vakantie in Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bertus Zwierstra - WaarBenJij.nu vakantie in Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bertus Zwierstra - WaarBenJij.nu

vakantie in Argentinie

Door: Margriet en Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

24 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Eindelijk het eerste verslag. We zijn vertrokken op maandag 20-januari en naar schiphol gebracht door Anneke en Dorus.
Het vliegtuig vertrok op tijd, na eerst door de douane ondervraagd te zijn over het doel van de reis en of we de koffer zelf hadden ingepakt. Daarna deden ze de koffers door de scan en wij ook en wij werden gefouilleerd. daarna mochten we het vliegtuig in. We zaten naast elkaar Margriet aan het raam. De vlucht ging voorspoedig maar we hadden tegen wind en daardoor kwamen we een kwartier te laat aan in Atlanta. Maar we dachten we hebben 1,5 uur de tijd om over te stappen. Omdat we de koffers niet zelf op de band moesten zetten. Alleen bij de douane waren er lange rijen en we moesten weer door de scan ect, en omdat het vliegtuig vertrok van een ander gebouw waren we verplicht een ondergrondse trein te nemen , dus het al met al werd het toch nog erg krap.(hadden we hem maar gemist) Het vliegtuig vertrok op tijd naar Buenos Ares voor een vlucht van 10 uur, de hele vlucht was een beetje onrustig met veel turbulentie maar verder het ging wel. De piloot had tijdens de reis verteld dat het weer bij Buenos Aires onrustig was regen en onweer. Op ongeveer 10 min vliegen van Buenos Aires kwamen we inderdaad in een thunderstorm terecht, veel regen en harde wind. Plotseling een hele harde knal en het vliegtuig schudde enorm en kwam in een luchtzak met een vrije val van een tiental meters. We zaten op ongeveer 2,5 km hoog. In het vliegtuig bevonden zich nogal wat kinderen en zij begonnen te braken dus het was aardig onrustig. Na verloop van enkele minuten vertelde de de gezagvoerder door de intercom dat we schade aan de rechter vleugel hadden. We vlogen naar rustiger weer en na ongeveer een kwartier werd de landing ingezet. Na wat later bleek dat het Montevideo Uruquay was. Delta Air Lines heeft geen landings overeenkomst met Uruquay dus we werden op een afgelegen stuk van het vliegveld geparkeerd. Op dat moment was het 08 30 uur. Na verloop van 1,5 uur kwam de gezagvoerder in het vliegtuig en vertelde dat we een botsing met een ander vliegtuig gehad hadden, waardoor er de schade op de rechter vleugel was veroorzaakt van ongeveer 1,5 mtr breed en 20 cm diep precies boven de motor waardoor verder vliegen onmogelijk was. dat duurde wist hij niet. Om ongeveer 12 30 uur kwamen er bussen voor rijden en mochten wij eindelijk het toestel uit.
We werden naar de douane gebracht om in te klaren, we moesten in een rij staan die door 10 lussen werd gevormd. Toen moesten we een duimafdruk en iris scan laten maken. Ook moesten we vertellen wat er in je koffer zat. Daarna kregen we een inreis visum. We werden naar de aankomsthal gebracht waar we wat konden drinken. Dat was het, we hoorden niets meer!!! Een tijd later werd ons verteld dat we moesten wachten op informatie en dat de koffers in het vliegtuig bleven staan. Na ongeveer 3,5 uur moesten weer uitklaren, dus je raad het al weer in een lange rij voor de douane en daarna gingen we onder politie toezicht naar de vertrekhal. We kregen een lunch aangeboden, het bleek een pizza te zijn en een koekje met wat drinken. Nu moesten we wachten, we konden geen kant op en we hoorden niets!! Onder tussen bleek later dat Sherry en Paul al druk aan het bellen waren met Delta Air Lines, Ik hoorde later dat ze 3 uur aan de lijn gehangen hadden. Om 9 uur hoorde we van Paul dat we naar een hotel geregeld was, en even later werd het bekend gemaakt door iemand van Delta (het was de eerste keer dat we iemand kwam van de maatschappij) We hoorden toen dat er een vliegtuig onderweg was uit Atlanta (10 uur vliegen) om ons verder te brengen naar Buenos Aires. (30 min vliegen) Toen werden we naar een hotel gebracht op ongeveer 1 uur rijden van het vliegveld. Hier mochten we slapen en eten. We waren om 11 uur in het hotel en om 2 uur werden we opgehaald uit het hotel om terug te gaan naar het vliegveld. Hier begon het hele circus weer opnieuw. Lange rijen voor de douane en weer uit checken. Het toestel stond al aan de gate. We moesten om 04 30 uur boarden. Als goedmakertje kregen we 1 fles water en een doos met nootjes. De koffers werden overgeladen en om 5 uur vertrokken we naar Buenos Aires. He he. Hier moesten je raad het al, weer door de douane, koffers checken irus scan en vingerafdrukken maken en weer lange rijen. Eindelijk stonden we op woensdag om 08 00 uur in Buenos Aires. Daar stond Paul en Sherry .(wij waren totaal oververmoeid door tekort aan slaap 2,5 uur eindelijk op plaats van bestemming)
Foto,s komen nog want ik moet eerst ruimte kopen

• 24 Januari 2014 - 08:55

Mirella:

Geniet nu maar van jullie welverdiende vakantie! Wat een verhaal! Maar wie kan er nu zeggen dat hij in Uruguay is geweest? Staat mooi maar weer op het lijstje.

Liefs, Mirella

• 24 Januari 2014 - 09:16

Joost En Corrie:

Hallo vakantiegangers. Wat een verhaal. Het kan ook nooit normaal gaan bij jullie. Ik hoop dat jullie de schrik te boven zijn en kunnen genieten van jullie vakantie. Lieve groeten aan allemaal van Joost en Corrie.

• 24 Januari 2014 - 11:42

Tineke:

Hé pechvogels,
    Dit is de tweede keer dat jullie zo'n akkefietje meemaken op jullie reis die kant op. De vorige keer was naar de Dominicaanse Republiek meen ik. Het geeft te denken!
    Maar goed, jullie kunnen weer een nieuw avontuur toevoegen aan jullie reisverhaal. Stel je voor dat het saai wordt. Hoe is het verder met jullie? Zijn jullie weer een beetje bijgekomen? Ik zou toch acuut de Zuid-Amerika pest hebben opgelopen. Maar goed, jullie hebben gelukkig Paul en Sherry daar, dat maakt weer een hoop goed. En laten we wel wezen... jullie hebben gewoon geluk gehad. Voor hetzelfde geld hadden jullie het niet na kunnen vertellen, en waren wij jullie kwijt geweest. Ik hoop dat jullie nu, verder zonder problemen, aan een leuke vakantie gaan beginnen. Uiteindelijk hebben jullie daar naar toe geleefd, en dus recht op. Geniet er maar lekker van, en doe de groetjes aan Paul en Sherry. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag, die naar ik hoop alleen maar positieve berichten bevat.
    Dikke kus, Jack en Tien.

• 24 Januari 2014 - 13:38

Arie En Wil:

Gaan jullie voortaan maar met een boot i.p.v. een vliegtuig, jaren terug verliezen jullie een deur boven Lisse en nu dit weer. Gelukkig goed afgelopen. Dat nu verder alles maar goed mag gaan
    Groetjes..

• 24 Januari 2014 - 17:15

John En Nel:

Nou jullie weten nu ook wat er allemaal kan gebeuren maar gelukkig met nog een goede afloop. Nu maar genieten geblazen.

• 24 Januari 2014 - 22:18

Anneke En Dorus:

Ging onze vlucht voorspoediger,waren ondanks het klote weer om 21.30 thuis en t'paard staat weer spinnend in de sta.
    Groetjes en nog veel plezier,D&Al

• 25 Januari 2014 - 12:49

Herman En Irma:

Een beetje late reactie maar ik was even ergens anders mee bezig, dus de laptop heeft een paar dagen uit gestaan.
    Het begint weer goed met jullie hé, jullie lijken de pech aan te trekken.
    Maar de andere kant is dat je nog eens ergens komt,toch?
    We hopen dat jullie voor de rest een leuke vakantie krijgen zonder verdere akkefietjes, we zijn benieuwd naar jullie belevenissen.

Veel plezier!