3e reisverslag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bertus Zwierstra - WaarBenJij.nu 3e reisverslag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bertus Zwierstra - WaarBenJij.nu

3e reisverslag

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

30 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Wij zijn op dinsdag op tour gegaan naar de Tigre Delta.
Op het kaartje in de omgeving van 25
We vertrokken uit Buenos Aires om 10 00 uur met een boot, de tocht duurde bijna 2 uur.
Het regende erg hard maar bij aankomst was het gelukkig droog en het bleef droog.
We deden een city tour per bus, we reden langs de bezienswaardigheden.
Het plaatsje heeft veel koloniale huisjes wat erg leuk was om te zien.
De museums waren gesloten, maar we hadden maar tot 16 00 uur de tijd want toen ging de boot weer terug.
Op de fruithaven hebben we geluncht.
Ik had een heerlijke rundvlees steak met champignons en Margriet een salade.
Het gezelschap bestond uit 6 personen, 2 uit Duitsland 2 uit Australie en wij.
Het contact met hun was leuk. We trokken met het echtpaar uit Australie op, en de Duitsers gingen hun eigen weg.
We zijn ook nog met een klein bootje door de delta zijarmen gevaren . Hier wonen de minder rijken.
Hier komt de boot met levensmiddelen, de ziekenboot en de postboot ook niet.
Zij moeten dit allemaal zelf regelen.
Langs het hoofdkanaal staan allemaal mooie huizen van de rijken die wel al de voorzieningen hebben.
Ook staat er het huis van Peron helemaal met glas omgeven.
Om 16 00 uur gingen we terug na een geslaagde dag.
Toen we vlakbij Buenos Aires kwamen begon het weer hard te regen.
Gelukkig bij het aanmeren was het weer droog .

Gisteren zijn we zij we de wijk gaan verkennen.
We kwamen toen een botanische tuin tegen met hele mooie en ouden cactussen die in de bloei stonden.
Het weer was weer mooi 25 gr+ .
Daarna hebben we bij Paul en Sherry gegeten.
Margriet heeft gekookt, kip in de braad zak en broccoli, heel lekker.
Vandaag een rustige dag want vanavond on 20 30 uur stappen we op de nachtbus naar Mendoza.
Voor een rondreis van 15 dagen naar Mendoza, Tucuman en Salta.
We zijn terug in Buenos Aires waar we 13 februari weer aankomen.
De tour doen we samen met Paul want Sherry moet werken.

Zo jullie zijn weer bijgepraat.
Met de foto's wil het nog steeds niet lukken alleen op Faceboek zijn er wel een paar foto's te zien. Sorry!!

• 30 Januari 2014 - 18:56

Herman En Irma:

Jammer dat het weer niet echt meewerkt, maar misschien komt dat nog. Veel plezier op de rondreis.
    Waarom willen de foto's niet lukken?

Herman

• 31 Januari 2014 - 11:05

Tineke:

Hallo!
    Bedankt voor jullie verslag. Goed te zien dat jullie lekker bezig zijn. Jammer van het weer, maar ja, dat heb je gewoon niet in de hand. Hier in Nederland zijn de temperaturen laag. In Groningen en Friesland is gisteren geschaatst, in Groningen heeft even sneeuw gelegen. Maar morgen worden weer temperaturen van rond de 7 graden verwacht, dus is de kou weer voorbij. Als we dan toch geen winter krijgen, mag de temperatuur wat mij betreft nog meer omhoog gaan. Maar dat is wishfull thinking, dat gebeurt echt niet. Meneer van Mourik is overleden en gecremeerd, dan zijn jullie weer bijgepraat. Verder is alles rustig aan het front. Heel veel plezier met jullie rondreis. Doe Paul en Sherry de groeten! Tot de volgende keer maar weer.
    Dikke kus, Jack en Tien.

• 31 Januari 2014 - 14:18

Arie En Wil :

Foto, gaat jullie misschien nog wel lukken, de verslagen zijn leuk om te lezen.
    Hier is alles nog prima in orde
    groetjes.

• 01 Februari 2014 - 10:44

Willem Kempers:

Leuk die reisverslagen.

Fijn dat jullie het nu zo goed hebben en genieten.
    De heenreis maar snel vergeten.

Hier is alles goed op een buikgriepje na, oog controle van Tiny was goed.

Nog fijne dagen verder en de groeten aan Paul en Sherry.

Liefs Wim en Tiny