5e verslag - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Bertus Zwierstra - WaarBenJij.nu 5e verslag - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van Bertus Zwierstra - WaarBenJij.nu

5e verslag

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus

07 Februari 2014 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

Hallo familie,
hier dan een vervolg op onze reis.
Wij zijn op wijn toer geweest en hebben 2 wijngaarden bezocht, de eerste is een hele grote waar de Lopez wijnen vandaan komen.
de wijngaard is ontstaan in 1865 en door een Italiaan.
Daar worden ongeveer 40.000.000 liter wijn geproduceerd in verschillende smaken de Rose, de Witte en Rode wijn, voor Argentijns gebruik en voor de export.
Het gaat hier nog op de traditionele manier met houten vaten voor het rijpingsproces maar het mixen van de druiven geschied in stalen vaten.
Na het rijpingsproces worden de flessen geheel automatisch gevuld met een tempo van 48 flessen per minuut.
Het is interessant omdat te zien.

Daarna zijn we naar een kleinere wijngaard gegaan ,die bestaat sinds 1998 en opgericht door een Argentijn Vistandes
Zij produceren de Rose, de Witte en de Rode wijn maar uitsluitend voor de export.
Hier gaat het met moderne stalen vaten, alleen de exclusieve wijnen worden nog op smaak gebracht met houten vaten.

Ook gingen wij naar een olijven perserij heel kleinschalig .
Waar ze luxe soorten olijfolie. huidverzorgingsmiddelen zoals creme's en lotions maakten.

De volgende dag zijn we op tour gegaan naar Alta Montana y Villa Vicencio, dit was een tocht door de hoge Andes met hele ruige bergketens en diepe afgronden.
Het eerste deel van de tocht ging door de lage Andes met een tussenstop bij een hotel voor de elite, wat in 1995 onteigend werd en sinds dien leeg staat.
Leuk om te weten is dat het Nederlandse elftal daar heeft gelogeerd tijdens de wereld kampioenschappen in 1984.
Hierna gingen we naar de top van een berg over een weg die bestond uit vastgereden grind.
In de weg zaten 365 bochten om uiteindelijk boven te komen op 3000 meter.
Het was een hele mooie rit en toen we de top bereikten was het uitzicht prachtig.
Op naar de volgende bergtop, door een prachtige omgeving van bergen met verschillende kleuren.
Die kleuren zijn ontstaan door de mineralen die allemaal een eigen keur hebben.
Wit bevat zilver, rood bevat ijzer en zwart steenkool.
Er zijn nog meer kleuren zoals blauw en groen maar wat daar in zit weet ik niet meer.
Toen kwam het klapstuk van de reis, de hoogste top van een berg die 4260 meter hoog is en precies op de grens van Argentinië en Chili is.
Om deze top te bereiken moesten we een bochtige steile weg omhoog rijden en natuurlijk ook weer terug.
Toen we boven waren waaide het daar heel hard en het was behoorlijk koud.
Maar dat was het zeker waard.
Op de weg terug hebben we met de groep gegeten, en we waren om 20 00 uur weer in het hotel.

De volgende dag zijn we na een dag rust, s'avonds om 21 00 uur op de slaapbus gestapt naar Tucuman.
Na een redelijke goede nachtrust zijn we er aangekomen om 10 00 uur .
Na ons opgefrist te hebben we de stad gaan verkennen, waarna we een museum bezochten waar de onafhankelijkheid van Argentinië was getekend in 1816.
Daarna wat gegeten en zijn we vroeg na bed gegaan.

Vandaag kregen we een prive chauffeur voor een excursie naar Small circuit with Yungas .
We zaten in de auto met ons drieen , en dit duurde de morgen.
Het was een rit door de uitlopers van het Amazone gebied, heel interessant.
We zijn met een kabelbaan naar de top van een berg gegaan voor een mooi uitzicht over de omgeving.
Daarna bezochten we een beeld op de top van een berg van ongeveer 1200 meter.
We troffen het met het zicht want hij was gehuld in de wolken maar toen we aankwamen waren de wolken even weg.
Na nog een poosje rondrijden zijn we terug gegaan naar ons hotel.

Nog even iets.
Ik had geschreven dat deze rondreis door Paul georganiseerd was, maar dat heeft hij samen gedaan met Sherry.

• 08 Februari 2014 - 12:19

Tineke:

Hoi!
    Wat een uitgebreid verslag! Jullie komen toch maar op mooie en interssante locaties, en jullie dagen zijn tot nu toe goed gevuld. Gelukkig treffen jullie het ook met het weer. Natuurlijk weten we dat de rondreis niet alleen door Paul is geregeld, maar door Paul én Sherry. Net zo goed als dat we weten dat jullie niet alleen bij Paul op bezoek zijn, maar bij Paul én Sherry. Wij zien er dan misschien niet zo slim uit, maar we komen écht niet uit een ei vandaan. Nou spreek ik alleen voor Jack en mij, want ik weet natuurlijk niet of de anderen het ook begrepen hebben. Nou, doe de groeten aan Margriet, Paul én Sherry, en tot het volgende verslag maar weer.
    Dikke kus, Jack en Tien.

• 09 Februari 2014 - 09:32

Arie En Wil:

Wij sluiten ons geheel bij de reactie van Jack en Tien aan.
    Groeten Arie en Wil.

• 09 Februari 2014 - 11:04

Joost En Corrie:

Ook wij sluiten ons aan bij de reactie van Jack en Tien.
    Liefs van Joost en Corrie

• 12 Februari 2014 - 10:20

Willem Kempers:

Veel interessante reizen gemaakt ,lijkt ons wel vermoeiend maar daar heb je vakantie voor. We hebben genoten van jullie verslagen.
    We wensen jullie nog veel plezier en een goede terugreis.